TM Lewin, cenový rozdíl
0

13 příspěvků k tomuto tématu

pánové,

trochu jsem se pustil do války. Docela nechtěně, ale hold tak už to je :)

Firma TM Lewin podle mě porušuje od prosince 2018 novou platnou směrnici "EU Geo Blocking Regulations (The Regulation (EU) 2018/302)".

Toto nařízení konkrétně stanoví uložení povinností týkajících se zákazu diskriminace, a to přímé i nepřímé, z důvodu státní příslušnosti, místa bydliště nebo místa usazení. Jinými slovy, v případech, na něž se návrh vztahuje, budou moci spotřebitelé z jiných členských států nakupovat za stejných podmínek jako místní spotřebitelé. Cílem návrhu je zajistit, aby spotřebitelé, kteří chtějí nakupovat zboží a služby v jiné zemi EU, ať už online, nebo osobně, nebyli diskriminováni, pokud jde o přístup ke zboží či službám, o cenu, podmínky prodeje či platební podmínky, s výjimkou případů, kdy je to objektivně opodstatněno.

Tak jsem jim napsal email, odpověděli. To mě překvapilo. Ale co odpověděli mě zarmoutilo :(

Citovat

Please be advised that due to a franchise agreement we do not offer shipment to the Czech Republic however, you can still access our other websites and Czech customers can order from these websites as long as you do not use a Czech delivery or billing address.

Nyní mám jen jednu otázku, na koho se obrátit? Kde si komu postěžovat, že toto co dělají je přesný opak co jim směrnice nařizuje.

Rozdíl ceny 29.80€ vs 49€ je až moc, proč bych měl platit o 64% víc? za co? Pomožte mi prosím.

 

Pavel

tmlewin price.png

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
před 10 hodinami, Pavel1975 napsal:

Please be advised that due to a franchise agreement we do not offer shipment to the Czech Republic however, you can still access our other websites and Czech customers can order from these websites as long as you do not use a Czech delivery or billing address.

Prima facie to vypadá, že se tím se snaží obcházet to nařízení, jelikož to v čl. 4 odst. 1 bodu 1) stanovuje:

 

Citovat

 

Článek 4

Přístup ke zboží a službám

1.   Obchodník nesmí uplatňovat odlišné všeobecné podmínky pro přístup ke zboží a službám z důvodů souvisejících se státní příslušností, místem bydliště nebo místem usazení zákazníka, jestliže zákazník usiluje o:

a)

koupi zboží od obchodníka a toto zboží je dodáváno do místa v členském státě, do nějž obchodník ve všeobecných podmínkách pro přístup nabízí dodání, nebo je toto zboží odebráno v místě, na kterém se obchodník a zákazník dohodli, v členském státě, v němž obchodník ve všeobecných podmínkách pro přístup takovou možnost nabízí;

 

 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

tak jsem podal oficiální stížnost na ČOI, nejdřív jsem jim tam ale zavolal. Ochotná paní mi vysvětlila, že s tím ale beztak nic nenadělají. Ano, jde o porušení EU Geo Blocking Regulations ale to nespadá pod jejich jurisdikci :( jediné co spadá "pod ně" je cena v EURech. No aspoň něco. Doporučila mě ať se obrátím na ministerstvo fianncí .))

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

mezitím jsem objednal košile za 500€ :)  a nechal si je poslat ke kolegovi do Polska, jezdí do Brna každý týden. Ale toto není systemové řešení. Jsem vážně rozhodnut s tím zatočit. Chování české pobočky je nepřijatelné.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

řešil jsem to samé s TMLewin cca rok zpět. Výrazných rozdílů v cenách jsem si bohužel všiml až potom, co jsem koupil 3 košile v obchodě v Brně ve "skvělé akci" za 4500 Kč, jinak prodávají jednu košili za 2-2,5 tisíce. A protože jsem dostal z Anglie stejnou odpověď ohledně franšízy, jako zmiňujete výše, tak jsem to nakonec vyřešil přes poštovního zprostředkovatele McPošta (tímto nechci dělat nějakou reklamu, společností, které nabízí přepravu s určením adresy v cílových "vyhovujících" zemích a následné dodání do ČR je určitě víc, volil jsem nejlepší poměr cena výkon pro konkrétní nákup oblečení z UK). Nevýhoda je, že je to administrativně samozřejmě trošku náročnější, člověk si musí pohlídat, aby měl vše správně vyplněné. Vše každopádně dorazilo velice rychle a cena poštovného byla cca na úrovni klasické dopravy z UK (pokud si dobře pamatuju tak 300-400 Kč), takže to má člověk na jedné košili de facto pokrytý.

 

 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

stížnost u ČOI podána, stížnost na finanční úřad podána, stížnost u evropské komise (Europe direct jak CZ tak i v Bruselu) podána. Ti říkám, já to tak nenechám. Neskutečně mě to rozčiluje. Dejte rady kam si stěžovat dál. Třeba ty ceny online vs obchod je taky něco.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Chápu, že Vás to štve... mě to taky štvalo...

nicméně, kdybyste to samé úsilí vynaložil na založení virtuální adresy v UK, tak to máte vyřešeno a z UK si to necháte poslat + poštovné za cca 600, trvá to asi týden... "frenčíza" se stejně na stejné ceny nedostane... buĎme rádi, že si to do toho obchodu aspoň můžeme dojít zkusit :)

jinak Hawes and curtis má podle mě lepší košile a posílá přímo do čech :)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

nikdy se mi je k tomu nepodařilo přesvědčit, dokonce ani, když jsme zkoušeli nějakou skupinovou slevu pro více lidí ve firmě, jednalo se o odběr třeba 40 košil a 20 obleků, plus nějaké doplňky a ta sleva co nám byla nabídnuta se stejně vůbec nevyplatila v porovnání s cenami v UK

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se
0